ویدانه لودینگ

گشتی متفاوت در اندیمشک | سفر به طبیعت خوزستان

۷۵۷  بازدید . زمان انتشار:   سال ۱۳۹۸

0اشتراک گذاری
گردشگر

گردشگر

66  ویدیو  .  126.5 هزار  بازدید

اندیمشک از شهرستان های شمالی استان خوزستان به شمار می رود و بر روی کوهپایه های زاگرس میانی قرار دارد. ما با سرزمینی مواجه هستیم که بر روی زاگرس شکل گرفته و همین کافی ست تا بدانیم در سفرمان با آبشارها، تنگ ها، مناطق کوهستانی و نواحی سرسبز و تماشایی متعددی رو به رو می شویم.

در آغاز سفرمان قله بردبله تنگوان را می بینیم که در فاصله 750 متری از سطح زمین قرار گرفته است. پس از آن، طبیعت سرسبز و چرای دام ها در دشت لاله را تماشا می کنیم. شاید برای تان جالب باشد که این جا در حقیقت روستایی ست به نام دشت لاله، با جمعیت بسیار کم. مقصد سفر بعدی مان منطقه گردشگری منگره است که به خاطر مناظر زيبا و پربارش شهرت دارد. در اینجا درختان انار، بلوط، انگور، انجير، چنار و ... به وفور یافت می شوند.

مگر می شود در کوه پایه های زاگرس گشت و گذار کرد و تنگ نوردی را از خاطر برد؟! همان طور که حتما می دانید در زاگرس تنگ های متعددی به چشم می خورند که همگی از مقاصد محبوب تابستانی شمرده می شوند. در اندیمشک نیز چندی از این تنگ ها وجود دارند و ما از فراز آنها عبور می کنیم تا زیبایی های شان را ببینیم. چم سبز، سد کرخه، پلاژ، چاله خدا و ... از دیگر نقاطی ست که در سفرمان به بازدید از آن ها می پردازیم. همچنین، سمندر لرستانی را نیز از خاطر نمی بریم و نگاهی به این موجود منحصر به فرد می اندازیم که این روزها با خطر انقراض دست و پنجه نرم می کند.

نظرات